Friday, December 26, 2008

apa jadi jika tidak dapat makanan kegemarannye

Saya ada seorang adik yang bernama Syazrul.Dia adalah seorang yang manja.Pada suatu malam adik saya kelaparan walaupun ada banyak makanan tetapi dia tak mahu makan makanan yang bibik saya sudah masak.Tiba-tiba dia berkata "adik taknak makan makanan itu" rupa-rupanya dia mahu makan magi.Kami tidak kasi kerana dia telahpun makan magi pagi tadi dan semalam.Jadi abang saya marah dan pukul adik saya dengan mengunakan remote control television.Saya dah tak tahan lagi saya pun ikut sama memukul adik saya mengunakan pedang mainan adik saya diperbuat dari plastik.Adik saya nangis meraung kami ejek dia sehinga dia nangis sekuat mungkin.Tiba-tiba ayah dan ibu saya turun untuk makan malam kemudian ayah saya bertanya "eh kenapa adik menangis?" kemudian abang saya berkata "ayah,adikni tak habis-habis magi magi,magi,magi kang adik sakit jiwa baru tahu" tiba-tiba adik saya berhenti nangis.Selepas dua minit dia berhenti nangis matanya menjadi merah kerana nangis tidak berhenti.Akhirnya adik saya dapat juga makan magi secara senyap-senyap.

9 Comments:

Anonymous Anonymous said...

huhu...same la macam adik aku...magi,magi,magi,magi

December 26, 2008 at 5:14 PM  
Blogger syazliadam said...

kite kena bakar semue magi di dalam dunia ni ken.....hehe

December 26, 2008 at 10:23 PM  
Blogger Nur Farzana said...

akak pon kadang2 suke makan magi..ye r coz bibik masak xsedap..mungkin makanan indonesia ni lain skit kowt..

December 28, 2008 at 7:28 AM  
Blogger Farah said...

huhu..samelah ngan adek aq sorang tuu.. asyik2 maggi maggi... penat kitorang pujuk mkn nasik...

December 29, 2008 at 1:57 AM  
Blogger puspawangi said...

atromen tak suka makan maggi jugak ke? tentu suka maggi goreng mawi ni..

December 29, 2008 at 11:46 PM  
Blogger puspawangi said...

ehh, kenapa atromen tak jawab komen kita orang nih? merajuk ke?

January 13, 2009 at 5:13 PM  
Blogger syazliadam said...

puspawangi,

saye bkn merajuk da saya selame ni x tengok pun blog saya ni.Ashik main habbo je.

January 14, 2009 at 4:52 AM  
Blogger Faisal Admar said...

Maggie tak bagus untuk kesihatan :)

January 14, 2009 at 8:50 AM  
Blogger syazliadam said...

makanan malaysia ni ken ade, ni nak maggie gak (makanan india).

March 3, 2010 at 1:47 AM  

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home